Кремове

Крем карамел със сметана


10624602_10204096820439060_3019162945619679384_n

Тъй като много пъти съм приготвяла крем карамел и крем брюле ми се искаше да направя нещо по-различно. Има много вариации и различни рецепти. Аз ще ви предложа един мой вариант  – подобие на крем catalana.

Продукти: 4 яйца, 8 с.л захар, 200 мл прясно мляко, 200 мл течна сметана с 30% масленост – неподсладена, 1 шушулка ванилия,  захар за карамела  (по 1ч.л захар за формичка ).

Приготвяне: Разбиваме яйцата със захарта, добавяме и ванилията. Постепенно прибавяме млякото и сметаната и отново разбиваме. Слагаме по 1 ч.л захар във  всяка формичка – при мен 6 броя. Разтопяваме захарта – аз  слагам формичките директно на котлона, докато се получи карамела. Разпределяме сместа по формичките и печем на водна баня при температура  – 180 градуса.

Стана страхотен крем плътен, богат и изключетилно вкусен.

Вашият коментар

